poniedziałek, 19 marca 2012

czy to juz nie przesada... czyli kolejny fotoszopowy kwiatek ;)

Pare dni temu temat ten poruszyla na blogu Cammie, chodzilo glownie o etyke reklamy i namietnie uzywanie fotoszopa. Za takie akcje oberwaly juz firmy Lancome za reklame z J.Roberts i Maybelline za obrobke Christy Turlington. Teraz jak widac koniecznie chce do niech dolaczyc Helenka Rubinstein, ktorej twarza juz od jakiegos czasu jest Demi Moore (49 lat) ale tym razem przedobrzyli.



Czy ci wszyscy spece od reklamy naprawde mysla, ze ktos widzac te zdjecia polknie haczyk i uwierzy, ze dany produkt potrafi cuda. Prawde mowiac watpie, w dobie wszechoboecnego fotoszopa i innych magicznych programow do obrobki. I ja nie wierze, zeby kiedykolwiek mialo sie to zmienic ale litosci, jakies granice musza byc. Tym bardziej nie w przypadku jakiejs "xy" modelki, tylko "gwiazdy" ... ktora na zdjeciach reklamowych wyglada jak inna osoba. I jakbym to zdjecie zobaczyla solo i nie wiedziala o jaka firme chodzi, to moze bym pomyslala, ze modelka jest podobna do Demi ale nigdy, ze to wlasnie ona :P

81 komentarzy:

  1. Faktycznie przesadzili, wygląda młodzie niż swoje córki .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pomijajac, ze nawet kolor oczu jej zmienili :]

      Usuń
  2. Demi w ogóle nie wygląda jak Demi. Bo photoshopować trzeba z głową.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nawet specjalnie podobna nie jest.

    W UK z kolei 2 lata temu Cheryl Cole wystepowala w reklamie szamponu l'oreal reapir (czy jakos tak) chwalac sie pieknymi wlosami - doczepianymi:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hehehe... no tak to bardzo przekonuje o skutecznosci szamponu LOL :D

      Usuń
    2. To tak jak jakaś słynna firma, chyba L'oreal, reklamowała tusz do rzęs sztucznymi:D

      Usuń
    3. wszystkie firmy reklamuja tusze do rzes albo obrabiajac zdjecia albo korzystajac do reklamy ze sztucznych :]

      Usuń
    4. A tak apropo Photoshop'a przyszedł mi do głowy filmik reklamujący odkurzacze który świetnie oddaje nastrój tej całej szopki:D

      http://www.youtube.com/watch?v=5AoLu15D2oY

      Usuń
    5. oni wszyscy reklamują sztucznymi i to po kilka kompletów ;)

      Usuń
    6. niekoniecznie ze sztucznymi rzęsami. Wystarczy odpowiedni pędzel zagęścisz włosy i rzęsy.

      Usuń
    7. Maxi,
      hehehehe... reklama jest swietna :D

      Usuń
    8. hahaha, leżę ze śmiechu! ta reklama odkurzacza - genialne! xD

      Usuń
  4. Mam wrażenie, że my i tak w to nie uwierzymy i prędzej popukamy się w głowę, niż łykniemy taki haczyk. Bardziej mnie martwi całe pokolenie dzieciaków, które wychowują sie widząc takich "obrobionych" celebrytów czy inne gwiazdki i później mają problemy z własną samooceną.

    Kurde, żeby jeszcze lekko ją wygładzili, ale to przechodzi wszelkie pojęcie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurcze,zebym ja tak potrafila sie poslugiwac photoshopem :)

      Usuń
    2. tutaj czasami nawet nie chodzi o to jak 'celebryta' ma wyglądać dla szaraczków, ale o wyścig piękności i młodości w ich środowisku. Niestety dzieciakom podświadomie wkręca się mus być bez zmarszczek, cellulitu, rozstępów i z idealnie gładkim i nieowłosionym ciałem. Photoshop to dobre narzędzie, ale czasami źle wykorzystywane :/

      Usuń
    3. Gosia, PS Twoim przyjacielem jest ! :)) Na dodatek nie jest trudny :)

      btw - dziewczyny widziałyście Megan Fox w najnowszej kampanii Armaniego (luminessence)? To dopiero photoshop !!!

      Usuń
  5. ciekawe jak ona sie czuje widzac siebie az tak przerobiona?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to samo pomyslalam... co najgorsze potem sie napatrzy na siebie w takiej formie i dochodzi do wniosku, ze live tez tak musi wygladac... nic dziwnego, ze ma depresje O_o

      Usuń
    2. czuje kolejne zera na koncie

      Usuń
    3. ktore potem moze wydac na kolejne terapie ;D

      Usuń
  6. PS to odsysacz, wypełniacz, żelazko i mikser w jedynym a i może odkurzacz i blender :D dla mnie to niestety porażkowe i ten pęd ku zatrzymaniu młodości za wszelką cenę też echh

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale shoot reklamowy był robiony zapewne przed kryzysem w życiu Demi. Chodzi o mądrość ludową: "jeśli nie będziesz używać Helenki będziesz wyglądać tak, moja pani..." : ))

    OdpowiedzUsuń
  8. Gdybyś nie napisała, że to Demi, to bym jej nie poznała..

    OdpowiedzUsuń
  9. OMG :O

    wygląda jak jakaś lalka, sztuczny wytwór, robot :((

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety :/ bo do siebie juz raczej nie jest podobna :]

      Usuń
  10. Kurcze w życiu bym nie wpadła na to, że to Demi.

    OdpowiedzUsuń
  11. Dla mnie to nie Demi i tyle, przegieli już na potege

    OdpowiedzUsuń
  12. łomatko ja bym nawet nie poznała Demi na tej reklamie nigdy bym nie wpadła na to że to ona , raczej bym pomyślała że to jakaś nowa młodziutka modelka wystąpiła w reklamie.
    Mnie to szczerze drażni i jak widzę taki fotoshop to nie korzystam z ich kosmetyków bo wiem że ściema nic poza tym .

    OdpowiedzUsuń
  13. SZOK! w życiu bym nie pomyślała, że to Demi; jeśli mam być szczera mnie te reklamy tylko zniechęcają do reklamowanych produktów, ponieważ czuję się traktowana niepoważnie

    OdpowiedzUsuń
  14. Widziałam te zdjęcia zdecydowanie przegięli ona nawet nie przypomina tu człowieka :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Masakra - to jedyne słowo jakie przychodzi mi do głowy:D I mówię oczywiście o zdjęciu reklamowym! Już pomijam idealnie wygładzoną skórę i ogólnie wygląd kosmity ale coś mi nie gra z proporcjami twarzy, albo mam takie mylne wrażenie. Ona ma lekko pochyloną głowę w dół ale twarz wygląda trochę jakby była na wprost, nie wiem jakby oczy były za wysoko albo twarz rozciągnięta? Może mi się tylko wydaje;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wycieli jej szczeke :] Demi ma dosc szeroka twarz, co widac na zwyklym zdjeciu a na reklamowym ma spiczasty podbrodek i jeszcze te cienie i rekawiczki... faktycznie daja efekt kosmity ;D

      Usuń
  16. mi by nawet na myśl nie przyszło, że to Demi...

    OdpowiedzUsuń
  17. widzialam tez juz kilka artykulow o tym.. czysta masakra!! w zyciu nie powiedzialabym ze to demi w reklamie, to jakis absurd!


    ps: widze ze pykło Ci milion wyswietlen dzis! gratulacje!!! :*:*

    OdpowiedzUsuń
  18. oj, bo makijaż cuda czyni :D a na zdjęciu to Demi 50 lat temu, bo nie chciało im się nowego robić :P

    a tak poważnie, to okropnie mnie to wkur... tak jak reklamy tuszu, a na zdjęciu laska ze sztucznymi.. nie rozumiem tego.. nie lepiej byłoby znaleźć kogoś z ładnymi, naturalnymi?? np jak by mnie poprosili :D hyhyhy byłoby to wtedy wiarygodne!

    OdpowiedzUsuń
  19. W ogóle nie wygląda jak ona... Ale mnie szczerze mówiąc bardziej przerażają anorektyczki na reklamach... Chodzi mi o wpływ na społeczeństwo. Do photoshopa jesteśmy juz przyzwyczajeni i nawet tępa 13-nastka ogarnia, że to komputer a nie jej prawdziwy wygląd. Jednak przy zdjęciach modelek nie dochodzi do nas to, że a) to też może być photoshop b) one są na prawdę za chude! Jak patrzę na nowe reklamy H&M, z modelką, która ma kostki jak pięciolatka i zapadnięte policzki, to aż przechodzą mnie dreszcze. A jeszcze gorzej się czuję, jak widze dziewczyny wypisujące na forach o odchudzaniu, że wprawdzie mają już BMI 18, ale do figury Anji Rubik im jeszcze daleko. O zgrozo. Przestańmy jeść, malujmy się szpachlą, wszyscy będziemy szczęśliwi...

    OdpowiedzUsuń
  20. Czasem takie rzeczy mnie drażnią, w większości śmieszą, ale tak ogólnie to mnie to ni grzeje ni ziębi. Nie oglądam takich rzeczy i w nie nie wnikam, bo wiem, że to kicha na całego. Po prostu nie umieją inaczej zareklamować swych produktów, nie przerysowana reklama wypadłaby mizernie w stosunku do innych reklam i nie chcą burzyć hollywoodzkiego wizerunku. ;) Zastanawiam się tylko, czy kiedyś to się skończy, bo ja nie wiem czemu służą takie zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  21. Najbardziej mnie dziwi to, ze bez PS także wygląda ładnie. nie jak nastolatka, ale jak piękna kobieta w średnim wieku, w takim jakim ona jest! Uśmiechnęła by się i nie trzeba by było sztucznego wygładzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  22. biedna Kasia Piekarska, jak reklama wejdzie do Polski, to znowu będzie musiała wojować ;-)

    OdpowiedzUsuń
  23. To jest Demi Moore? W sensie; w reklamie HR? W życiu bym nie powiedziała, że to ona...

    OdpowiedzUsuń
  24. oj tam... przeciez widac, ze to wyraznie Demi prosto z lozka - ide po Helenke - czyni cuda :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak czyni cuda, to wez dla mnie tez ;) bedziemy sie wygladzac ;P

      Usuń
  25. my to my
    ale najgorsze jest to, ze faceci autentycznie wierza, ze to, co widza, jest prawda
    ja patrze na babke i od razu mam efekt skanera : implanty, doczepiane pasma, rzesy itp
    a facet patrzy i widzi cudo
    no i moze polece za daleko, ale widzi cudo, wiec kupi zonie, bo pomysli, ze bedzie wygladala jak demi

    OdpowiedzUsuń
  26. W ogóle mnie to nie rusza. Odkąd mam bloga i czytam recenzje, w ogóle nie zwracam uwagi na reklamy kosmetyków, powaga! :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Calkiem nie przypomina siebie.No i faktycznie przegieliz tym fotoszopem. A potem dziwią się ze nastolatki mają kompleksy związane z wyglądem i chcą wyglądać jak te "gwiazdki"...

    OdpowiedzUsuń
  28. Oj, to fakt przedobrzyli z obróbką. W życiu nie wpadłabym, że to własnie Demi. Każda z nas wie, że zdjęcia z gazet są przerabiane, ale ja nieraz złapałam się na tym "wooow, jaka ona łaaadnaaa". Ale ja tam mam masę kompleksów, więc nic dziwnego, że takie chwyty marketingowe na mnie działają :P

    OdpowiedzUsuń
  29. ja w pierwszej chwili nie poznałam, że to ona w ogóle o.O
    a potem ludzie zupełnie niepotrzebnie wpadają w kompleksy, bo mają zmarszczki pory i świecącą cerę ;]

    OdpowiedzUsuń
  30. Jak nie ona... jakby wstawili tam zupełnie inną osobę i baaaaardzo delikatnie upodobnili do Demi :/ Przeginają już z tym photoshopem :/

    OdpowiedzUsuń
  31. myślę że dobry fotograf, makijaż oraz światło zdziałałyby cuda, bez konieczności aż takiej ingerencji PS. Nie rozumiem po co aż tak to przerobili

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokladnie, przeciez to ciagle bardzo ladna kobieta i na pewno mozna by zrovic sliczne zdjecia, gdzie i tak by nam szczeka opadla, ze tak wyglada majac prawie 50... a nie zaraz tworzyc cos takiego w szopie...

      Usuń
  32. Od jakiegoś czasu zaczynam zastanawiać się , czy nie chodzi o to aby po prostu o tym gadać ... Tam nie pracują głupi ludzie ...chyba . Odnoszę wrażenie , ze dziś nie ważne dobrze czy źle , byle gadali .. i gadają . Rozbija się o media , artykuły w prasie i w necie itd... o dyskusję taką jak nasza na blogach i między ludźmi -prywatnie . I wszystkie wiemy , ze to Lancome, że Loreal , że Maybelline...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z tym, ze tu nawet nie idzie o firme, bo produkt jest nieistotny ale o biedna Demi, ktora takimi zdjeciami tylko sie krzywdzi ;)

      Usuń
    2. A ja tam chciałabym mieć zdjęcie zrobione przez profesjonalistów w fotoshopie :P Byłabym bardzo ciekawa efektów :)

      A swoją drogą... myślę, że jest już do tego przyzwyczajona. Magia show biznesu ;)

      Usuń
  33. Standardowy retusz Photo Shopem .. zal i rozpacz ,
    swoją drogą Demi Moore powinna zadbać trochę o siebie, bo nie wygląda ciekawie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kazdy ma dni gdzie nie wyglada ciekawie, gwiazd to nie omija ;) jak na 50 lat, to i tak nie wyglada zle :]

      Usuń
    2. Zgadzam się, Maus. Wygląda przede wszystkim na zmęczoną i zrezygnowaną. Jest piękna, a jak na 50 to po prostu zjawiskowa.

      Usuń
  34. Nigdy w zyciu nie powiedziałabym, że to ona. Przesadzili na maxa. Przecież nikt nie wygląda tak idealnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też jej tu nie poznalam. To jest straszne.

      Usuń
    2. Ja tam samo... Jeszcze może po oczach, ale tęczówka też w innym kolorze. W ogóle Demi mi się źle kojarzy - żylasta, zasuszona...

      Usuń
  35. Nie wiedząc, że to Demi w życiu bym jej nie poznała. Grubo przesadzili!

    OdpowiedzUsuń
  36. Te firmy to popadają ze skrajności w skrajność... Dzieci postarzają, a kobiety dojrzale odmładzają... Paranoja... Czytałam nawet ostatnio artykuł o tym, że nawet gazety nie chcą zdjęć nie retuszowanych bo przy nich spadają im sprzedaże nakładów... Cóż biznes ;* No to teraz czekam tylko jak z Jane Fondy zrobią gorącą dwudziestkę:)))
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  37. Mimo kiepskiej miny, kiepskiego ujęcia i słabego napięcia skóry- pani po prawej wciąż jest ładniejsza od tej po lewej. Podobnie jak Aga wyżej - nie rozumiem, po co jej to zrobili.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tego chyba nikt nie rozumie :] bo to po lewej to po prostu maska, na wzor Demi ale tez nie za bardzo podobna...

      Usuń
  38. Uwielbiam Demi, nawet z jej dziką pogonią za młodością (co przyznam, że wychodzi jej nieźle, chociaż ratuje się operacjami to nie wygląda karykaturalnie), ale to, co zrobili z tą kampanią... To nie jest odmłodzona i wygładzona Demi. To jest inna kobieta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja tez bylam zdania, ze Demi jest jedna z nieliczych aktorek, ktora potrafila polaczyc operacje z zachowaniem siebie ale dlaczego w przypadku reklam daje sie tak uhmmm... oszpecic :]

      Usuń
    2. Ja jestem ciekawa co o tym pomyślała, widząc rezultaty... Chociaż hollywodzkie gwiazdy mają zupełnie inne spojrzenie na świat, więc całkiem możliwe, że Demi akurat takie wydanie swojej twarzy bardzo się podoba. A przecież ona jest naprawdę piękną kobietą, tylko geny jej nie zakonserwowały jak konserwują inne kobiety.

      Usuń
    3. ale w ten sposob tez wypaczaja sobie same swoj wlasny wizerunek a jak wiadomo, kompleksow to one maja wiecej jak przecietny czlowiek, glownie przez to parcie do wiecznej mlodosci i wygladania w rzeczywistosci tak wlasnie jak na tym zdjeciu :/

      Usuń
  39. To ja może wsadzę kij w mrowisko ale napiszę, że psioczymy na zagraniczne reklamy ale i w naszym środowisku daleko nie szukać... Na wizażu i pewnej stronie urodowej są umieszczane makijaże jednej z dziewczyn, która jest tak wyfotoszopowana, że brak słów. Większość dziewcząt przyklaskuje temu radośnie. Zdumiewa mnie to trochę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgodzę się z Tobą, niektóre blogerki też nadużywają photoshopa no i jak dla mnie są po prostu mało wiarygodne.

      Usuń
    2. Ala,
      ja tez uzywam fotoszopa :P ... bez niego polowa zdjec nie nadawalaby sie do publikacji ;P

      Usuń
    3. I oto tajemnica Twojego wieku rozwiązana :P
      A tak na poważnie to jest zasadnicza różnica między używaniem a nadużywaniem :) Nie mam absolutnie nic przeciwko bo sama widzę, że aparat zjada mi często kolory i gdybym umiała korzystać z ps'a to bym je pewnie też delikatnie podciągała a tak wychodzi mi padaka :P Ale jeśli ktoś prezentuje makijaż krok po kroku i na zdjęciu finalnym ma zamiast nosa dwie dziury w twarzy to sorry ;) Chcę oglądać pracę wizażystki a nie fotografika, nie wiem co w makijażu zostało zrobione pędzlem a co kursorem. Do bani taka lekcja makijażu i wrzucam to do jednego wora z reklamą Demi Moore :)

      Usuń
    4. az jestem ciekawa, kto to sie preznetuje z tymi dwoma dziurami zamiast nosa hehe :D ... ja nigdy nie ukrywalam, ze korzystam z szopa, jak i zreszta ponad polowa osob :P ... z tym, ze moje umiejetnosci niestety nie obejmuja prawdziwego retuszu, ja poprawiam ewentualnie kolory, zeby dobrze oddawaly rzeczywistosc... kiedys chcialam sie nauczyc korzystac tego programu tak jak sie powinno ale za ciemna na to jestem albo za stara hehehehe...

      Usuń
  40. o kurcze!w zyciu bym jej nie poznala:O
    przegieli i to ostro...

    OdpowiedzUsuń
  41. Koszmarna jest ta reklama, Demi wygląda jak jakaś plastikowa lala, a nie jak człowiek.

    OdpowiedzUsuń
  42. a potem nie dziwota że młode dziewczyny przesadzają z odchudzaniem i kosmetykami, jeżeli cały czas widzą obrobione zdjęcia przez majstrów od Photoshopa...
    ale z drugiej strony podobają nam się takie idealne kobiety.. i gdzie tu znaleźć złoty środek?

    OdpowiedzUsuń