niedziela, 10 czerwca 2012

makijazowo inaczej... czyli cos do poczytania ;)


 Na obie pozycje natknelam sie w necie... zarowno na YT jak i na blogach. I cale szczescie, bo w przeciwnym razie w ogole nie wiedzialabym o ich istnieniu. A wydaje mi sie, ze naprawde warto je poznac. Tym bardziej, ze polskie wydanie jest bez problemu dostepne. Dla was bardziej jak dla mnie ale jak widac dla chcacego nic trudnego... dzis listonosz przytargal mi wielka koperte, ktora wyslala mi mama a w niej obie ksiazki, ktore juz po wstepnym przegladnieciu wzbudzily moje zainteresowanie jeszcze bardziej jak na poczatku. Obie pieknie wydane z dokladnymi opisami i duza iloscia zdjec.



Pierwsza z nich jest ksiazka Rae Morris - Makijaż bez tajemnic (cena 62,90zł)



 Rae Morris uważana jest za jedną z najbardziej kreatywnych artystek na świecie, ale jej prace nie wiszą na ścianach galerii ani muzeów. Można je oglądać na twarzach i ciałach niektórych ze sławnych modelek i aktorek.

W książce Makijaż bez tajemnic Rae pokazuje świat makijażu typu fashion bez zbędnego retuszu, a jej proste instrukcje pokazują „krok po kroku”, jak łatwo jest odwzorować nawet najbardziej wyrafinowany i kreatywny makijaż. Autorka zdradza też ciekawe sztuczki, techniki i branżowe sekrety, dzięki którym została aż cztery razy nagrodzona tytułem Australian Makeup Artist of the Year.

 Z tej książki dowiesz się:
 -   jakie powinnaś mieć podstawowe narzędzia do wykonywania makijażu
 -   jak znaleźć dobry produkt w korzystnej cenie
 -   jakie kolory cieni do powiek najlepiej podkreślą kolor twoich oczu
 -   jak stworzyć idealny łuk brwiowy
 -   wszystkiego o sztucznych rzęsach
 -   o metodach konturowania i rozświetlania wybranych partii twarzy
 -   jak w ciągu dziesięciu minut stworzyć makijaż na dzień, na wieczór, na kolejny ranek
i wiele więcej... (cena 64,90zł)


Nie moglam sobie tez darowac drugiej pozycji, 
czyli ksiazki autorstwa Kevyn Aucoin - Makijaż sztuka przemiany (cena 64,90zł)


Kultowy poradnik makijażu

Jeden z najbardziej utalentowanych amerykańskich makijażystów – Kevyn Aucoin, dzieli się swoimi sekretami: nie tylko wyjaśnia techniki makijażu i  metody jego aplikacji, ale też pokazuje, jak wykorzystać tę wiedzę do kreowania szerokiej gamy wizerunków.

Pierwsza część książki obejmuje rady, pomysły i sztuczki pomocne przy upiększaniu (choć, jak mówi sam autor: „w makijażu nie ma sztywnych zasad”). W kolejnej części zobaczysz wspaniałe metamorfozy „zwykłych” kobiet, dzięki którym poznasz niesamowite możliwości przemiany, jakie daje makijaż. Ostatnia część to piękne zdjęcia znanych gwiazd, które za pomocą makijażu przeistaczają się w wampy, niewiniątka czy damy w stylu glamour. W każdym z rozdziałów Kevyn hojnie dzieli się wskazówkami technicznymi i wymienia produkty niezbędne do odwzorowania danego wizerunku.

Całość, przyprawiona niesamowitym poczuciem humoru autora, jego dystansem do siebie oraz zabawnymi opowieściami i wspomnieniami z dzieciństwa, sprawia, że  Makijaż – sztuka przemiany czyta się jednym tchem.

W książce znajdziesz m.in.:

•    rady, pomysły i triki pomocne przy upiększaniu,
•    wspaniałe metamorfozy gwiazd – znanych aktorek i piosenkarek, ale także „zwykłych” kobiet,
•    porady dotyczące pielęgnacji skóry i jej przygotowania do aplikacji makijażu,
•    wskazówki techniczne i produkty niezbędne do wykreowania konkretnego wizerunku,
•    niesamowity humor autora, dzięki któremu przeczytasz książkę jednym tchem.
 

Spis tresci obu ksiazek... w sumie zawieraja wszystko co potrzeba ;)

jak sie powiekszy to lepiej widac :P
  
Wiecej na temat obu powiem jak sie dokladnie z nimi zapoznam, teraz do tej mojej amatorskiej praktycznej czesci... moge dolozyc troche profesionalnej teoretycznej ale to byl jak najbardziej udany zakup i nie pozostaje mi nic innego jak zabrac sie za czytanie.



Informacje na temat obu ksiazek pochodza ze strony wydawnictwa Galaktyka
ktore mam nadzieje nie obrazi sie za darmowa reklame :P


52 komentarze:

  1. Kiedyś sobie na pewno taką sprawię!

    OdpowiedzUsuń
  2. barzo mi sie obie podobaja, daj znac jak przeczytasz :)

    OdpowiedzUsuń
  3. od dawna planuję zakup jakiejś książki o makijażu.. którą poleciłabyś jako najlepszą? którąś z tych czy może Bobbi Brown "Perfekcyjny makijaż"?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ta od BB jest bardzo polecana, ja sie akurat na nia nie skusilam ale bardzo mi sie podoba ta od Rae Morris :D ... trudno powiedziec, ktora jest najlepsza... to dosc indywidualana sprawa :)

      Usuń
    2. jak sie bliżej zapoznasz Sroczko z nimi to pleas zrób update oki ?

      Usuń
    3. nie ma sprawy Mimiszonku :D

      Usuń
  4. wow, kiedyś się skuszę :) Mam póki co 2 książki o sztuce makijażu, w tym Bobbi Brown, ale na pewno poszerzę moją kolekcję :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja na razie mam te dwie ale kiedys pewnie poszerze i inne pozycje :)

      Usuń
  5. Mam te książkę Rae Morris, tyle ze po angielsku ;) A Kevyna miałam kiedyś w PDFie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja sie zdecydowalam na polskie wydanie, bo przynajmniej wszystko zrozumiem, z angielskim mogloby byc roznie ;D ... z niemieckich wydan jest tylko ta od Kevyn Aucoin i kosztuje prawie 40€ O_O ... a za obie polskie zaplacilam ca. 30€

      Usuń
  6. no to se kupie jak do polski pojade :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czy ja dobrze kojarze, ze lecisz :D ... z powrotem tez ?? :P

      Usuń
    2. lece lece, i oczywiscie ze wroce, i potem tylko do grudnia, i siuuuuup na Bayerny :D

      Usuń
    3. a bo tak sobie pomyslalam, ze nadbagaz bedziesz miala calkiem ladny :D

      i czekam na to siuuup na bajery ;)

      Usuń
  7. zaciekawiłaś mnie tymi książkami, nie powiem, że nie :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam tę pierwszą na swojej wishliście, czekam na stosowną okazję do wysępienia jej ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam książkę Rae Morris, natomiast obie książki autorstwa Kevyna Aucoin przeglądałam. Z pewnością są to pozycje godne uwagi, ale bardziej na zasadzie pooglądania sobie metamorfoz. Z bardziej "codziennych" książek o makijażu polecam Ci tę autorstwa Bobbi Brown. Świetne kompendium wiedzy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ta od BB jakos nigdy mnie nie pociagala :) ale mysle, ze te dwie mi wystarcza :D

      Usuń
    2. Jeszcze jest jedna fajna, właściwie dwie, przy czym pierwsze wydanie jest praktycznie nieosiągalne. "Makeup is Art" w której to książce artyści z AOMF Pro pokazują swoje prace i standardowo opisują podstawy makijażu. To co zachwyca w tej książce do zdjęcia jak żywcem wyjęte z sesji editorial. Może nie zabójczo kreatywne, ale za to piękne i niezwykle klimatyczne.

      Usuń
    3. widze, ze mozna ja kupic na amazonie za ca. 24€

      Usuń
  10. skusiłaś mnie tą pierwszą, może kupię ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja nie mam jeszcze ani jednej książki o tej tematyce i bardzo tego żałuję ;) Może w niedługim czasie skuszę się na te prezentowane dzisiaj przez ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na pewno warto sie im przyjrzec :D

      Usuń
  12. już dłuższy czas szukam jakichś pozycji książkowych - dobrych - o makijażu. Świetna recenzja. Jak abyla cena tych pozycji? pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Zainteresowałaś mnie tymi pozycjami, może kiedyś się skuszę:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Pierwsza pozycja jest na mojej kolejnej liście do przysłania (bo nałogowo ściągam książki z Polski), a o drugiej nigdy jeszcze nie słyszałam. Myślę, że ją dopiszę do listy... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja w sumie ksiazek z pl nie sciagam, kupuje po niemiecku ale w tym przypadku jedej w ogole nie ma a druga kosztuje prawie 40€ ... wiec zdecydowalam, ze polskie wydanie jak najbardzie mi sie przyda :D

      Usuń
  15. Mam książkę Rae, ale wstyd przyznać - jeszcze jej całej nie przeglądnęłam... Czeka na nieco lepsze czasy, po sesji ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. takie wytlumaczenie mozna zaakceptowac ;) kto ma w trakcie sesji czas na czytanie czegos takiego :)

      Usuń
  16. też muszę swoją książkę o makijażu przeczytać, ale...te które prezentujesz wyglądają n ciekawsze :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Podoba mi sie ta Rae Morris:) Chyba musze zakupic - poki co posiadam w swoich zbiorach tylko ksiazke Bobbi Brown:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Obie prezentują się naprawde ciekawie i widać że nawet jak ktoś już ma podstawową wiedze to sporo rzeczy może się jeszcze z nich dowiedzieć, a przynajmniej na pierwszy rzut oka tak wygląda więc daj znać jak już się z nimi dokładnie zapoznasz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dodatkowej wiedzy nigdy za wiele ;)

      Usuń
  19. Ciekawe książki, ale po sobie wiem, że pewnie bym ich nie przeczytała tak od deski do deski ;P.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to nie trzeba czytac na raz... ale w chwili wolnej mozna sobie postudiowac rodzial :) ... no i zawsze mozna wracac do nich w poszukiwaniu inspiracji ;)

      Usuń
  20. tez zrobilam jakis czas temu notke o moich ksiazkach :) mam te same musze doda jeszcze 2 :)

    OdpowiedzUsuń
  21. z chęcią bym przejrzała wszystkie :)

    OdpowiedzUsuń
  22. o kurczaki, muszę je mieć. :D Napisz wiecej jak się zapoznasz. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. napisze :) a i moze pokaze, jak mnie cos zainspiruje ;D

      Usuń
    2. hehe, to czekam jak zawsze na Twe piękne ślipia. :D

      Usuń
    3. jak cos stworze, to na pewno pokaze :)

      Usuń
  23. Obie książki bardzo mnie ciekawią i wyglądają na porządnie wydane! Myślę, że wciągnę je na wishlistę prezentową :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. warto :) tym bardziej, jak sie dostanie w prezencie ;)

      Usuń
  24. Mam obie, uwielbiam książki o makijażu:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Widzę że to świetna lektura dla każdej kobiety:)bardzo zaciekawiłaś mnie tymi dwiema ksiązkami:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Zastanawiałam się nad tą drugą, ale spotkałam opinie w internecie, ze to taka raczej wiedza w pigułce niż coś odkrywczego. Niemniej jednak chętnie sobie ją kupię przy najbliższej okazji :) Rae też mnie zaciekawiła, chętnie poczytam Twoje opinie kiedy już będziesz miała takowe o nich ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. odkrywcza to ona na pewno nie jest ale i tak jest ciekawa i warto ja przeczytac... chyba, ze sie juz wszystko wie :P

      Usuń
  27. Brzmią bardzo ciekawie. To byłby świetny sposób na naukę używania cieni:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja je kupilam glownie dla poglebienia wiedzy i w celu czerpania inspiracji, bo ciagle maluje tak samo :] ... moze w koncu machne cos innego ;) i ja musze miec jakis "wzor", bo tak z glowy to potem i tak zawsze wyglada jak sto poprzednich :P

      Usuń
  28. Marzę o tej książce... Nawet miałam ją w rękach, ale musiałam obejść się smakiem... Zazdroszczę ;)

    OdpowiedzUsuń