Seiten

poniedziałek, 26 marca 2012

niekosmetycznie w obrazkach cz.II

Dzis mam dla was kolejna porcje alpejskich obrazkow. Na poczatek pozostaniemy jeszcze w niemiecich Alpach. Bawaria nie Szkocja ale tez nie narzeka na brak pieknych zamkow. Wsrod nich znajduje sie ten chyba najbardziej znany zamek szalonego Ludwika, czyli Neuschwanstein. Trzeba Ludwikowi przyznac, ze fantazje mial niesamowita i z uporem maniaka realizowal te swoje zamokwe pomysly. Co mu raczej nie bylo pozytywnie odbierane przez reszte mieszkancow Bawarii, bo pieniadze na te budowle szly z kasy panstwa. I tak Ludwik skonczyl w jeziorku i do tej pory nie wiadomo, czy sam z siebie zostal wodnikiem szuwarkiem, czy jednak ktos mu pomogl.


Wiadomo styl i wyposazenie moga przyprawic o bol zebow ale o gustach nie sie dyskutuje. Sama budowla i to jak to wszystko zostalo zorganizowane zasluguje na uwage i robi wrazenie. Na pewno warto sie tam wybrac. Pomijajac gory, w ktore zostal wkompoowany ale naprawde prezentuje sie bajkowo i kiedys musze pojechac tam zima. A przy okazji to wlasnie ten zamek jest pierwowzorem zamku w Disneylandzie.


Kolejnym zamkiem, ktory znajduje sie w poblizu jest Hohenschwangau. Wybudowany przez Maksymiliana II Bawarskiego bedacego zreszta tatusiem Ludwika, ktory jak widac nie mial takich zapedow budowlanych. Ten zamek tez mozna zwiedzac.


Na zdjeciu ponizej mamy gory znajdujace sie w poblizu zamku Neuschwanstein, z najwyzszym szczytem Tegelberg 1881 m.n.p.m, oczywiscie mozna tam wjechac kolejka i naprawde warto, bo tylko wtedy mozna zrobic zdjecia zamku z przodu (jak na pierwszym zdjeciu), aczkolwiek dobry teleobiektyw jest wskazany :P



Widok na niemiecka strone na miasteczko Füssen.



Widok z Tegelberg... tam to wszystko w oddali to juz jest Austria.



To juz po stronie austriackiej. Bo chcialam wlasnie cos wtracic o alpejskich jeziorach. Maja niesamowicie czysta i zimna wode. Jak juz pisalam w wiekszosci mozna sie kapac. I ogolnie mozna je podzielic na dwa rodzaje.

Te o niesamowice przejrzystej szmaragdowej wodzie, w ktorych odbijaja sie okoliczne gory. Te maja przewaznie kamieniste dno.





Oraz te mleczno - niebieskie, ktore niesamowicie wygladaja. Te tez maja bardzo dobra jakosc wody a ich wyglad to po prostu wapien, ktory splukiwany jest z gor i przy okazji tak drobno zmielony, ze pozostaje w jeziorach. Kapiel w takim wymaga hmmm... odwagi, niewielkiej wyobrazni i samozaparcia. Gdyz wchodzenie po kolana w ten bialy mul nie jest jest sprawa dla kazdego. Ja za kazdym razem widzialam oczami wyobrazni te wszystkie zyjatka, ktore mi sie ocieraja o nogi :] ... i najlepszy jest skok z pomostu o ile taki jest dostepny.





To byloby dzis na tyle. Jak cos to wiecie gdzie mozna sie wybrac na majowke ;)

Buziam :*


ps. wszystkie zdjecia sa mojego autorstwa :)

52 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. to znaczy, ze przyjezdzasz do mnie na wakacje ;D :P

      Usuń
  2. Ależ tam masz w Niemczech pięknie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Byłam w kilku miejscach, które nam pokazujesz jakieś 4 lata temu... miłe wspomnienia wróciły - dziękuję Ci za to Sroczko :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakoś nigdy mnie za zachodnią granicę do sąsiadów nie ciągnęło, a przecież w każde wakacje jestem tak bliziutko. Pora się wybrać. Cudowne widoki:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudności, dzięki wielkie za kolejną porcję niesamowitych wrażeń. Jak ja kocham górskie krajobrazy...

    OdpowiedzUsuń
  6. Mój ukochany zamek! Przepiękne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne zdjęcia:) Jestem naprawdę zauroczona:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pięknie! Chętnie wzięłabym tam mój aparat na dłuuugi spacer (:

    OdpowiedzUsuń
  9. Odpowiedzi
    1. to nie do konca u mnie... do Alp mam ca. 200 km :P

      Usuń
  10. pieknie... zaraz sie teleportuje :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Co jak co ale jest czego zazdrościć:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wspaniałe widoki, az chce sie tam byc

    OdpowiedzUsuń
  13. ten pierwszy zamek jest świetny!

    OdpowiedzUsuń
  14. w życiu bym nie powiedziała, że w Niemczech może być tak ładnie :D pięknie widoki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a dlaczego nie mialo by byc ladnie, Niemcy dbaja o takie miejsca i maja teg calkiem sporo... a gory do tego same w sobie piekne :)

      Usuń
    2. Ja też miałam takie odczucia, ale już kolejna relacja zdjęciowa pokazuje, że mocno się mylę :)

      Usuń
  15. Z chęcią zwiedziłabym te zamki ;]

    OdpowiedzUsuń
  16. przepięknie! nawet nie wiedziałam, że Niemcy mogą być tak urokliwe :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. sa i to bardzo :) ... nastepnym razem bedzie morze ;)

      Usuń
  17. wspaniale, uwielbiam Niemcy kiedys mieszkalam tam przez rok i czesto jezdze na wakacje okolice Koblenz pozdrawiam, swietny blog i subskrybuje :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Na pewno się tam kiedyś wybiorę :)

    OdpowiedzUsuń
  19. mi nigdy Niemcy nie kojarzyły się tak pieknie, a te zdjęcia sa niesamowite

    OdpowiedzUsuń
  20. bylam tam ...polecam jest przepieknie ..

    OdpowiedzUsuń
  21. Cudownie! Nie miałam pojęcia, że tak jest tak pięknie! Świetne zdjęcia, aż się rozmarzyłam...

    OdpowiedzUsuń
  22. przepiekne zdjecia, no npo prostu nie moge sie napatrzec:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Zamek labedzia jest przepiękny. Byłam tam 2 lata temu. Alpy i zamek- Bajka !!!! Czekam na wiecej zdjęć ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Planuję zobaczyć to miejsce. Jest piękne, na razie pozostaje mi jedynie westchnąć.

    Pozdrawiam serdecznie i nieśmiało zapraszam do siebie :))

    OdpowiedzUsuń
  25. Jest pięknie:) Może na wakacje wyciągnę swojego chłopa w tamte strony:>

    OdpowiedzUsuń
  26. Kocham to miejsce, mam rodzinę w Bawarii i byłam tam nie raz, jest piękne :) Jezioro mieni się turkusem, zamek wygląda jak z bajki, lasy pięknie pachną... To co też lubię, to śmiganie po serpentynowych drogach w Alpach, wspaniałe widoki :D

    OdpowiedzUsuń
  27. Miałam przyjemność zwiedzać zameczek i okolice, jest bajkowo:)

    P.S. Wdarł się chyba mały chochlik w nazwie zamku, bo ze świniami to on ma raczej niewiele wspólnego;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hehe... no tak :P chyba, ze to pierzasta, latajaca swinia ;D


      dzieki... juz poprawilam :)

      Usuń
  28. Powiem tylko tyle - http://img.gnioty.pl/pictures/2011/5/203aedcf6eec2f6473101b20b2d41c17.jpeg

    *-*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Padłam:) I powstałam i się zgadzam z Tobą;*
      Dla mnie to już takie widoki napawają radością do życia:)Mogłabym tylko usiąść i tak patrzeć na góry cały dzień jak nie więcej - ale to ja tak mam:)
      Sroko zdjęcia pierwsza klasa i jak będziesz miała czas i ochotę poproszę więcej:))

      Usuń
    2. Aliss,
      umarlam ze smiechu jak zobaczylam to Twoje zdjatko :D ... jak bede miala jutro zakwasy to bedzie Twoja wina ;D

      Kate,
      dziekuje :) kolejne zdjecia ju wkrotce... z tym, ze dla odmiany z innego regionu Niemiec :P

      Usuń
  29. Raj...
    Od dziś moim marzeniem jest zobaczenie tego wszystkiego na własne oczy. Brak mi słów.

    OdpowiedzUsuń
  30. Rozmarzylam sie:) Bardzo lubie takie klimaty i bede chciala zaliczyc taka wycieczke:)))

    OdpowiedzUsuń
  31. Niesamowite widoki. Aż się wierzyć nie chce że takie piękne miejsca istnieją naprawdę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jest tyle pieknych miejsc... tylko przewaznie w pogoni ze niewiadomo czym nie mamy czasu przystanac i popatrzec... a szkoda...

      Usuń