Seiten

wtorek, 1 listopada 2011

sroka a szampon oczyszczajacy...

Ostatnio odczulam potrzebe posiadania (i uzywania oczywiscie) szamponu gleboko oczyszczajacego. Z tym, ze prawde mowiac jestem kompletnie zielona w tym temacie, bo gdzies tam juz pare razy slyszylam ale jakos nigdy na swojej drodze nie spotkalam.

I tak wczoraj zaglebilam sie w lekture. Bo okazuje sie, ze mamy calkiem spory wybor i wiele firm oferuje takie szampony. Ja oczywiscie chcialam szampon "fryzjerski", czyli powiedzmy bardziej profesionalny.



Na poczatek pare slow o tym, czym jest szapon oczyszczajacy i jakie wlasciwie ma zadanie.
  • Szampony oczyszczajace usuwaja z wlosow silikony pozostawione przez kosmetyki do stylizacji, skladniki te oblepiaja dosc mocno wlosa i sa trudne do zmycia przez tradycyjne szampony.
  • Pomagaja tez otworzyc luske wlosa, dlatego stosowane sa w salonach fryzjerskich przed zabiegami nawilzajacymi, skladniki moga wtedy latwiej przeniknac i skuteczniej dzialac.
  • Stosowane sa rowniez przed koloryzacyjnymi – eliminuja jony metali, ktore moglyby wplywac na proces farbowania i spowodowac, ze uzyskany kolor odbiegalby od zamierzonego.
  • Szampony oczyszczajace nalezy stosowac raz na tydzien i koniecznie trzeba po umyciu uzyc maski nawilzajacej.

Trzy roznie szampony trafily u mnie do scislej czolowki a poniewaz polegac moglam tylko na tym co przeczytalam w necie, to wcale nie bylo mi latwo sie zdecydowac, ktory wybrac. Wiadomo glownie chce oczyscic wlosy ale te szampony pomagaja tez w sciaganiu koloru z wlosow.

BC Hair & Scalp Deep Cleansing shampoo - Łagodnie oczyszcza włosy i skórę głowy. Zawiera system oczyszczający Purtec, chłodzący wyciąg z mięty pieprzowej i technologię Amino Cell Rebuild, dzięki czemu wzmacnia włosy i przywraca im elastyczność. (250 ml)

L'Oréal Professionnel Pure Resource - Oczyszcza włosy ze wszelkich zanieczyszczeń, nadając im lekkość i połysk. Formuła na bazie wody oczyszczonej zawiera przeciwutleniającą witaminę E i składnik zmiękczający wodę. (200 ml)

Redken Hair Cleansing Cream - Specjalista do włosów problematycznych - krem do mycia jest ekspertem do głębokiego i delikatnego oczyszczania włosow. Chlor, miedź, żelazo, twarde minerały wody i pozostałości stylizacji są usuwane delikatnie i skutecznie. Kwasy owocowe pomagają oczyścić powierzchnię i nadać połysk. (300 ml)

***

Tyle z teorii, praktyka bedzie wkrotce... bo po dluzszym dumaniu nad wyborem szaponu dla mnie zdecydowalam sie na jeden a dokladnie na BC Hair & Scalp Deep Cleansing shampoo firmy Schwarzkopf i jest on w drodze do mnie, wiec jak juz go dostane i uzyje to na pewno podziele sie wrazeniami, wychodzi tylko na to, ze musze zakupic porzadna maske nawilzajaca. A pozostale oba tez moze z czasem przetestuje, bo jestem ciekawa jak sobie radza.


A moze macie jakies doswiadczenia z tego typu szamponami??
Macie jakies ulubione, co mozecie polecic ??


14 komentarzy:

  1. Ostatnio też co nieco czytałam o szamponach głeboko oczyszających z uwagi na to, że niedlugo będę robiła dekoloryzację, a po niej nieraz różne cyrki wychodzą na włosach. Skonczyło się na tym, że nie zdecydowałam się, bo jest ich mnóstwo i sama nie wiedziałam czym się kierowac, czy marką, czy ceną.
    Jak nic nie kupię to będę myła szamponem z sodą oczyszczoną xD
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. używałam tego l'oreal
    efekt był ok, ale zaznaczam, że nie używam żadnych produktów do stylizacji włosów, więc nie wiem, jak sobie z nimi radzi

    OdpowiedzUsuń
  3. meis,
    no wlasnie wybor jest dosc spory i jak sie nie ma pojecia to wcale nie tak latwo sie na jakis zdecydowac, ja w sumie wzielam w ciemno :) ... ale te trzy firmy mnie najbardziej przekonaly :)

    Improved Before 30,
    ja w sumie tez za duzo produktow do stylizacji nie uzywam ale silikony owszem, glownie w produktach ulatwiajacych rozczesywanie...

    OdpowiedzUsuń
  4. Mhm, trzeba mieć jakieś śladowe pojęcie o produktach no i oczywiście wiedzieć czego się oczekuje, ale im więcej czytam o czymkolwiek tym mam większy mętlik i nie wiem co chcę... Ach, tak samo z dekoloryzatorem było, w koncu wzięłam chantal i na alle widziałam że produkują też szampony oczyszczające w dość kuszącej cenie około 10 zł za litr-tylko czy się sprawdzi. Mam jeszcze troszkę czasu na decyzję i może coś wybiorę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. meis,
    no tak jakies tam pojcie trzeba miec ale ja jak juz znalazlam te trzy, ktore mnie najbardziej zainteresowaly to nie wiedzialam, ktory z nich wybrac... bo i skad moge wiedziec, ktory by mi najbardziej pasowal. Wszystkie maja takie samo zadanie i wydaje mi sie, ze tu czy bedzie pasowal czy nie to dosc indywidualna sprawa... wiec bede sama sobie krolikiem i pewnie przetestuje wszystkie trzy a potem bede mogla stwierdzic, ktory mi najbardziej odpowiada :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Hmm, interesujący temat. Przydałby mi się taki szampon do zastosowania tak dwa razy w miesiącu. Co prawda nie używam prawie żadnych produktów do stylizacji, tylko odżywki i maski, czasem serum przeciwko temperaturze... Czekam na recenzję :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Viollet,
    wlasnie slyszalam, ze te rozne produkty przeciwko temperaturze, pomijajac ze tez czesto maja silikony i szczegolnie jak sie prostuje wlosy... to one wyjatkowo mocno stapiaja sie z wlosem i zwykly szapon sobie z tym nie radzi...

    Ja ogolnie tez nie za wiele produktow do stylizacji uzywam ale oczyscic wlosy ze wszystkiego co tam na nie pakujemy tez by sie przydalo :) ... a do tego u mnie woda jest bardzo twarda... czysta ale twarda i kamien tez oosadza sie na wlosach

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię peeling do skóry głowy Peppermint Scrub Restorative Hair & Scalp Masque Brocato tu o nim pisalam http://pieknoscdnia.blogspot.com/2011/02/co-nowego-peppermint-scrub-restorative.html

    , super zdejmuje wszystko z włosów, te pianki i lakiery.
    A apteczny szampon oczyszczają cy to u nas apteczny Polytar. Tylko nie za dobrze pachnie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie używałam żadnego do tej pory stricte oczyszczającego szamponu. Ja muszę bardzo uważać z ich doborem, bo mam włosy kręcone i łatwo mogę szamponem włosy przesuszyc niestety :(

    OdpowiedzUsuń
  10. Czekam na recenzję, bo ja już sama nie wiem, czym myć moje kłaki. Niby używam Kemon'a, ale wcale nie jestem zadowolona...

    OdpowiedzUsuń
  11. Pieknoscdnia,
    ja nie wiem czym sie zdecydowala na peeling do skory glowy, bo moja skora to wredna fanca i nie wiem czy by jej sie to spodobalo ;)

    wizażownia,
    ja mam z kolei wlosy cienkie i tez mialam obawy, choc slyszalam ze krecone sa podatne na przesuszanie... dlatego koniecznoscia jest dobra nawilzajaca maska po umyciu tymi szamponami :)

    trustmyself,
    do zwyklego mycia to ostatnio zakochana jestem w szamponach Dabur Vatika, bo te to raczej do oczyszczania, za czesto nie mozna ich stosowac. A ogolnie wierna jestem Kerastase, bo te szapony od lat mi swietnie sluza :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Oprócz tego schwarzkopfa polecam jeszcze Paula Mitchella Shampoo Two :) - bardzo dobrze oczyszcza nie przesuszając, nabłyszcza i ładnie pachnie ;) No i cena nie jest jakaś zaporowa.

    OdpowiedzUsuń
  13. Też musiałabym w taki szampon zainwestować. Mnie zainteresował Redken, miałam kilka produktów tej firmy i bardzo je polubiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Aliss,
    nie wiem czy u mnie jest ale sie rozgladne za tym szamponem :)

    Tanyia,
    ja wlasnie tez nad Redkenem dumalam dosc dlugo ale ogolnie nie znam produktow tej firmy, dlatego w ostatecznosci nie wzielam...

    OdpowiedzUsuń